What is your idea about this subject?

۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

شاهكار يا شاهكارهايي ديگر از مهندسين ناظر


بنام خداوند جان آفرين                   حكيم سخن در زبان آفرين
بنام خداوند جان و خرد                  كزين برتر انديشه برنگذرد

سلام بر همه مهربانان

شاهكار يا شاهكارهايي ديگر از مهندسين ناظر

 در روزنامه همشهري مورخ 24 شهريور در صفحه حوادث آمده بود :
مهندسي بنام فريدون ( فاميل وي ذكر نشده بود ) كه از مهندساني بوده كه در احداث يك ساختمان كه چند سال پيش فرو ريخته و باعث مرگ تعداد زيادي كارگر شده ، پس از اين شاهكار به عضويت يك باند بزرگ جعل مدارك دانشگاهي در مي آيد و جعلهاي گسترده اي را در اين زمينه انجام داده ، كه بحمدا... دستگير شده است .
وي در اعترافات خود گفته است كه مشتريان ما افرادي بودند كه قصد شركت در مناقصات دولتي را داشتند ، چون براي اينكار به مدرك دانشگاهي نياز بود ، ما در ازاي دريافت مبالغي ميليوني برايشان مدرك جعل مي كرديم .
چند نكته در خبر فوق قابل تامل است :
1-     يك مهندس در امري كه تخصص اصلي اش بوده ، شكست خورده است . مقصر اين شكست كيست ؟
2-     براي يك مهندس شكست خورده در حرفه اصلي اش ، كار ديگري غير از جعل مدارك ، پيدا نمي شود ؛ بطوريكه هم درآمد و هم اعتبار اجتماعي براي يك شخص تحصيل كرده فراهم نمايد ؟
3-     جعل مدرك دانشگاهي براي شركت در مناقصات ، آيا چيزي جز همان ارائه مدرك دانشگاهي براي اخذ رتبه پيمانكاري از سازمان برنامه است ؟ در اين مورد بايد گفت دست همه درد نكند ! با وجوديكه اين همه مدرك اصلي ( از دانشگاه معتبر و غير معتبر ) وجود دارد ! باز هم تقاضا آنقدر زياد است ! كه نياز به مدارك جعلي نيز هست .
4-     آيا موقع آن نرسيده كه مراجع ، ادارات ، شركتها ، قبل از عمل به هركاري اعم از اخذ رتبه و استخدام و ...... از مرجع صادركننده مدرك ، استعلامي بكنند تا از صحت و سقم موضوع با اطلاع شوند . تا آنجا كه مي دانم فقط دانشگاه تهران است كه سايتي دارد كه در آن مشخصات فارغ التحصيلانش را درج مي كند . البته آنهم به همت كانون مهندسين فارغ التحصيل دانشكده فني و نتيجتاً فقط رشته هاي فني دانشكده فني .
از تمام مسئولين و دست اندر كاران و همكاران ، جداً خواهشمندم كه به اين موضوعات توجه نمايند تا از بي اعتباري وجه مهندسين قابل و توانا جلوگيري نمايند . اگر هم نمي شود ، كركره را پائين بكشيم و برويم سراغ يك كار پدر و مادر دار .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر